Friday, August 3, 2012

HaRaPan SeoRaNg HamBa


Assalamua'laikum w.b.t

Lama rasanya blog ini dibiarkan menyepi, sudah bersawang barangkali, tanpa sebarang post…tiada sentuhan…hmm..terasa kaku untuk menulis semula sebagaimana kakunya hati ini….ya Allah berikan aku kekuatan untuk terus-terusan mengingatiMu, mencintaiMu, mentaatiMu dan mensyukuriMu….


Kebelakangan ini,bukan tiada niat untuk menulis..tapiii gejolak dalam hati ya Allah hanya engkau yang tahu.. rasa dibelenggu..takut untuk menulis..takut untuk menyampaikan…takut untuk menyeru…ya Allah betapa aku takut untuk menyampaikan sesuatu yang tidak aku lakukan, betapa aku gentar untuk mencegah sesuatu yang juga aku lakukan…dosa2ku membelit lisanku untuk untuk menyeru, dosa2ku merantai jari-jemariku untuk memberi pesanan..ya Allah betapa kosongnya hati ini, betapa jauhnya aku darimu  ='(…betapa aku mengharapkan pengisian rohani…pengisian yg mampu membangkitkan ruh jihadku


Betapa aku merindukan saat itu, saat Engkau lebih kurindui dari sekalian makhluk…aku masih mencari perasaan itu, rasa itu….saat Kau kurasakan begitu hampir denganku ya Allah..saat aku merasa bahagia mengadu padaMu, saat aku merasa dekat denganMu, saat air mataku hanya untukMu..saat aku tenggelam dalam cintaMu...saat bangun malam itu menjadi detik yang aku nanti…


Namun, mengapa terasa begitu sukar untuk mengembalikan perasaan itu…mengapa cintamu semakin sukar untuk kuraih…?? ='(


Teringat aku pada bait2 lagu "taubat seorang hamba"..terasa kena pada masa, diri dan situasi tatkala ini

Hati hitam menegenangkan dosa2 yang kulakukan
 Oh tuhan maha kuasa terima taubat hamba berdosa 
Ku akui kelemahan diri
Kuinsafi kekurangan ini
Kukesali kejahilan ini
Terimalah2x taubatku ini
Telah aku merasakan derita jiwa dan perasaan
Kerna hilang dari jalan menuju redhamu ya Tuhan
Ku akui kelemahan diri
Kuinsafi kekurangan ini
Kukesali kejahilan ini
Terimalah2x taubatku ini
Dihamparan ini ku meminta moga taubatku diterima
Ku akui kelemahan diri
Kuinsafi kekurangan ini
Kukesali kejahilan ini
Terimalah2x taubatku ini

"Ya Allah betapa aku mengharap agar tarbiyah Ramadhan ini akan lebih mendekatkan aku padaMu…mengembalikan cintaku padaMu…mengembalikan rinduku padaMu…Terimalah aku ya Allah, terimalah ibadahku ya Allah, terimalah taubatku ya Allah…terimalah hambaMu yang hina ini"

No comments:

Post a Comment